TROBADA DE DINAMITZADORS
. març 2017
La 1a. Trobada
de dinamitzadors esportius de Viladecans va tenir lloc a l’Institut de Sales de
Viladecans el divendres 17 de Març de 2017 de 17h a 19h amb Ramon Banús com a
conductor de l’activitat i amb el suport de Hugo Romera.
La trobada va
tenir una gran participació dels alumnes dinamitzadors de les escoles de Viladecans (44 alumnes), amb
un gran ambient, i un desplegament enorme d’energia i propostes.
Els objectius
de la trobada són:
·
Mantenir viva la relació entre els alumnes
dinamitzadors
·
Impulsar el dinamisme dels dinamitzadors
·
Realitzar una proposta per a trobades esportives
d’alumnes de 6è i 1d’ESO
ASSISTENTS
Marta Mata 3 inscrits 2 assistents
Montserratina 10 inscrits 10 assistents
Martí i Pol 6 inscrits 5 assistents
Pau Casals 6 inscrits 5
assistents
Teide 1 inscrit 1 assistents
Amat Tarda 6 inscrits 6
assistents
Àngela Roca 8 inscrits 4 assistents
Sagrada Família 2 inscrits 2 assistents
Santo Tomás 2 inscrits 2 assistents
Doctor Trueta 4 inscrits 4 assistents
Mediterrània 4 inscrits 3 assistents
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
La sessió es planteja amb 6 blocs
d’una durada aproximada de 20 minuts cada un
1.- Presentació i objectius de la
jornada.
2.- juguem en grup. Uns minuts de
shootball per a trencar el gel.
3.- Relacionem-nos. Percussió
corporal per parelles.
4.- Exposició: Activitats que fem
actualment a la nostra escola, pati, extraescolar, festivals, trobades, etc.
5.- Propostes: Activitats que
podríem fer conjuntament en una possible trobada escoles i instituts de
Viladecans.
6.- i per acabar, concurs de
figures d’Acrosport.
propostes deLS DINAMITZADORS
Crear un marc de trobades
continuat entre els alumnes de totes les escoles i instituts de Viladecans.
Actualment tenim una sèrie de trobades; korfball i beisbol. Els dinamitzadors
veuen amb bons ulls crear-ne de noves.
NOVES TROBADES
1. Voleibol
2. Tennis
taula
3. Bàdminton
propostes per als professors
d’e.f.
1. Realitzar
una proposta exclusiva per als alumnes de més difícil respota: 6è i lligar- ho
amb 1r. D’ESO de l’escola o de l’Institut adscrit.
2. Crear
grups a principi de curs i que tinguin una activitat continuada.
3. Crear
grups de voleibol mixtes que competeixin en una lliga local. Divendres tarda.
4. Trobada
de tennis taula, 1 mensual
5. Trobada
de bàdminton, 1 mensual
PROPOSTES i MEMÒRIA DEL CURS. SETEMBRE 2016
PROPOSTES
- Donar continuïtat al grup mitjançant trobades teòric- pràctiques per consolidar la cohesió de grup com a dinamitzadors. Pensem en una trobada trimestral.
- Requerir als dinamitzadors per a que realitzin petites tasques des de principi de curs a les escoles instituts
- Fer destacar als dinamitzadors també dins les classes d'educació física com a delegats d'assignatura, encarregats de material, etc.
- Fer-los participar de forma activa a les sortides d'escola i sobretot a les trobades esportives.
- Fidelitzar alS dinamitzadors fer a que tinguin continuïtat fins a l'ESO i animar-los a realitzar la formació reglada de dinamitzadors (CIATE).
MEMÒRIA
Actuació : Curs de
dinamitzadors esportius de les escoles i Instituts de Viladecans
Objectius:
1. - Proporcionar recursos
i estratègies als agents de l’educació no formal per assolir els objectius
generals del Pla de Foment de l'esport en edat escolar.
2. Millorar la presència i
ús del català
3. Reduir desigualtats i
incrementar l’èxit escolar
4. Participat en activitats
de lleure educatiu
5. Donar la informació
bàsica a la iniciació de la formació de tècnics en l’àmbit de l’esport i de
l’activitat física
6. Difondre i educar en
valors mitjançant la activitat física i l’esport
7. Participar en les
diferents activitats físiques i esportives i valorar els aspectes que fomenten
el respecte i la cooperació entre els participants.
8. Valorar les diferents
activitats físiques i esportives com a recursos adequats per a l’ocupació del
temps en horari no lectiu i en el propi centre educatiu.
9. Aprendre a treballar en
grup, creant jerarquies a l’organització del treball.
Descripció:
- Sessions de sensibilització,
orientació i formació dels agents de l’educació no formal.
- Aquest curs, i a partir de
l’esport, ha de donar a l’alumnat la possibilitat de conèixer i
experimentar un ventall ampli d’accions educatives per tal de proporcionar
recursos per a la promoció de l’esport com a cohesionador social a
l’horari extraescolar.
Destinataris:
Alumnes dels Instituts i escoles de Viladecans implicats al Pla de Foment
de l'esport en edat escolar que el curs següent hagin de fer tasques
de dinamitzadors d’esport i que vulguin adquirir eines per a la creació
d’estratègies per conduir un grup d’alumnes en una activitat esportiva.
Participants
Escola Angela Roca 3
Escola Dr. Trueta 3
Escola El Garrofer 4
Escola Marta Mata 4
Escola Martí i Pol 2
Escola Mediterrània 1
Escola Montserratina 3
Escola SAFA 4
Institut Torre Roja 1
Institut de Sales 3
Institut Mestres 4
Punts forts
- S’ha assolit els objectius
proposats; el grau de satisfacció dels participants és alt. L’assistència
al curs ha estat altíssima. El 100 % dels alumnes amb faltes puntuals han
justificat la seva absència, i per tant, obtenen el certificat del curs.
- La pre-selecció dels alumnes
participants es realitza conjuntament entre el tutor del curs i el
professor d'educació física, cercant ambdós un perfil de lideratge,
dinàmic i creatiu.
- La participació ha estat molt
activa a les activitats proposades.
- Molt valorat el formador i els
continguts. Les sessions practiques han tingut un caràcter d'autogestió en
molts cassos.
- S'ha realitzat un document
digital amb els continguts del curs i les principals conclusions dels
temes tractats durant el curs.
- La participació d'alumnes de
primària ha estat molt alta i preveu un llarg bagatge en les tasques de
dinamitzadors d'aquests alumnes.
- L'intercanvi de experiències i
el contacte directe entre dinamitzadors de diferents instituts enriqueix
el curs.
Punts
febles
- Molta dedicació de temps per a
realitzar el document digital i poca valoració per part de l'alumnat.
- La no participació de tots els
institut de Viladecans.
- Preparació del curs tardana i
poc temps per part del professorat i organització per a la recollida de
documentació.
Propostes
de continuïtat i de millora
- Hi ha demanda de continuïtat.
- La implicació dels coordinadors
de escoles i instituts ha afavorit la inscripció de tots els centres de
primària.
- La inclusió d'alumnes de
primària ha estat una millora per al curs i ho serà per a la tasca
d'aquest alumnes als seus instituts.
- Organització de jornades
monogràfiques per als dinamitzadors. L'objectiu d'aquestes serien mantenir
el contacte entre les persones del grup de dinamitzadors.
Ara entenc perquè els meus dinamitzadors/es estan tan motivats. Bona feina Ramón!
ResponderEliminarFelicitem als dinamitzadors de l'escola Doctor Trueta. Ja fan d'arbitres dels partits de bàsquet dels patis, puntuacions, la classe saludable...Què bé que feu la vostra tasca!!!!!
ResponderEliminarBel i Lourdes