Bloc Professors

TROBADA DE DINAMITZADORS .  març 2017

La 1a. Trobada de dinamitzadors esportius de Viladecans va tenir lloc a l’Institut de Sales de Viladecans el divendres 17 de Març de 2017 de 17h a 19h amb Ramon Banús com a conductor de l’activitat i amb el suport de Hugo Romera.
La trobada va tenir una gran participació dels alumnes dinamitzadors  de les escoles de Viladecans (44 alumnes), amb un gran ambient, i un desplegament enorme d’energia i propostes.
Els objectius de la trobada són:
·         Mantenir viva la relació entre els alumnes dinamitzadors
·         Impulsar el dinamisme dels dinamitzadors
·         Realitzar una proposta per a trobades esportives d’alumnes de 6è i 1d’ESO

ASSISTENTS
Marta Mata                       3 inscrits              2 assistents
Montserratina                  10 inscrits            10 assistents
Martí i Pol                           6 inscrits              5 assistents
Pau Casals                          6 inscrits              5 assistents
Teide                                    1 inscrit                1 assistents
Amat Tarda                        6 inscrits              6 assistents
Àngela Roca                      8 inscrits              4 assistents
Sagrada Família                2 inscrits              2 assistents
Santo Tomás                     2 inscrits              2 assistents
Doctor Trueta                   4 inscrits              4 assistents
Mediterrània                    4 inscrits              3 assistents

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
La sessió es planteja amb 6 blocs d’una durada aproximada de 20 minuts cada un
1.- Presentació i objectius de la jornada.
2.- juguem en grup. Uns minuts de shootball per a trencar el gel.
3.- Relacionem-nos. Percussió corporal per parelles.
4.- Exposició: Activitats que fem actualment a la nostra escola, pati, extraescolar, festivals, trobades, etc.
5.- Propostes: Activitats que podríem fer conjuntament en una possible trobada escoles i instituts de Viladecans.
6.- i per acabar, concurs de figures d’Acrosport.

propostes deLS DINAMITZADORS
Crear un marc de trobades continuat entre els alumnes de totes les escoles i instituts de Viladecans. Actualment tenim una sèrie de trobades; korfball i beisbol. Els dinamitzadors veuen amb bons ulls crear-ne de noves.

NOVES TROBADES
1.       Voleibol
2.       Tennis taula
3.       Bàdminton


propostes per als professors d’e.f.
1.       Realitzar una proposta exclusiva per als alumnes de més difícil respota: 6è i lligar- ho amb 1r. D’ESO de l’escola o de l’Institut adscrit.
2.       Crear grups a principi de curs i que tinguin una activitat continuada.
3.       Crear grups de voleibol mixtes que competeixin en una lliga local.  Divendres tarda.
4.       Trobada de tennis taula, 1 mensual
5.       Trobada de bàdminton, 1 mensual


 

PROPOSTES i MEMÒRIA DEL CURS. SETEMBRE 2016


PROPOSTES


  • Donar continuïtat al grup mitjançant trobades teòric- pràctiques per consolidar la cohesió de grup com a dinamitzadors. Pensem en una trobada trimestral.
  • Requerir als dinamitzadors per a que realitzin petites tasques des de principi de curs a les escoles instituts
  • Fer destacar als dinamitzadors també dins les classes d'educació física com a delegats d'assignatura, encarregats de material, etc.
  • Fer-los participar de forma activa a les sortides d'escola i sobretot a les trobades esportives.
  • Fidelitzar alS dinamitzadors fer a que tinguin continuïtat fins a l'ESO i animar-los a realitzar la formació reglada de dinamitzadors (CIATE).

MEMÒRIA

Actuació : Curs de dinamitzadors esportius de les escoles i Instituts de Viladecans
Objectius:
1.     - Proporcionar recursos i estratègies als agents de l’educació no formal per assolir els objectius generals del Pla de Foment de l'esport en edat escolar.
2.     Millorar la presència i ús del català
3.     Reduir desigualtats i incrementar l’èxit escolar
4.     Participat en activitats de lleure educatiu
5.     Donar la informació bàsica a la iniciació de la formació de tècnics en l’àmbit de l’esport i de l’activitat física
6.     Difondre i educar en valors mitjançant la activitat física i l’esport
7.     Participar en les diferents activitats físiques i esportives i valorar els aspectes que fomenten el respecte i la cooperació entre els participants.
8.     Valorar les diferents activitats físiques i esportives com a recursos adequats per a l’ocupació del temps en horari no lectiu i en el propi centre educatiu.
9.     Aprendre a treballar en grup, creant jerarquies a l’organització del treball.
Descripció:
  • Sessions de sensibilització, orientació i formació dels agents de l’educació no formal.
  • Aquest curs, i a partir de l’esport, ha de donar a l’alumnat la possibilitat de conèixer i experimentar un ventall ampli d’accions educatives per tal de proporcionar recursos per a la promoció de l’esport com a cohesionador social a l’horari extraescolar.
Destinataris:
Alumnes dels Instituts i escoles de Viladecans implicats al Pla de Foment de l'esport en edat escolar que el curs següent hagin de fer tasques de dinamitzadors d’esport i que vulguin adquirir eines per a la creació d’estratègies per conduir un grup d’alumnes en una activitat esportiva.
Participants
Escola Angela Roca 3
Escola Dr. Trueta 3
Escola El Garrofer 4
Escola Marta Mata 4
Escola Martí i Pol 2
Escola Mediterrània 1
Escola Montserratina 3
Escola SAFA 4
Institut Torre Roja 1
Institut de Sales 3
Institut Mestres 4
Punts forts
  • S’ha assolit els objectius proposats; el grau de satisfacció dels participants és alt. L’assistència al curs ha estat altíssima. El 100 % dels alumnes amb faltes puntuals han justificat la seva absència, i per tant, obtenen el certificat del curs.
  • La pre-selecció dels alumnes participants es realitza conjuntament entre el tutor del curs i el professor d'educació física, cercant ambdós un perfil de lideratge, dinàmic i creatiu.
  • La participació ha estat molt activa a les activitats proposades.
  • Molt valorat el formador i els continguts. Les sessions practiques han tingut un caràcter d'autogestió en molts cassos.
  • S'ha realitzat un document digital amb els continguts del curs i les principals conclusions dels temes tractats durant el curs.
  • La participació d'alumnes de primària ha estat molt alta i preveu un llarg bagatge en les tasques de dinamitzadors d'aquests alumnes.
  • L'intercanvi de experiències i el contacte directe entre dinamitzadors de diferents instituts enriqueix el curs.
Punts febles
  • Molta dedicació de temps per a realitzar el document digital i poca valoració per part de l'alumnat.
  • La no participació de tots els institut de Viladecans.
  • Preparació del curs tardana i poc temps per part del professorat i organització per a la recollida de documentació.
Propostes de continuïtat i de millora
  • Hi ha demanda de continuïtat.
  • La implicació dels coordinadors de escoles i instituts ha afavorit la inscripció de tots els centres de primària.
  • La inclusió d'alumnes de primària ha estat una millora per al curs i ho serà per a la tasca d'aquest alumnes als seus instituts.
  • Organització de jornades monogràfiques per als dinamitzadors. L'objectiu d'aquestes serien mantenir el contacte entre les persones del grup de dinamitzadors.

2 comentarios:

  1. Ara entenc perquè els meus dinamitzadors/es estan tan motivats. Bona feina Ramón!

    ResponderEliminar
  2. Felicitem als dinamitzadors de l'escola Doctor Trueta. Ja fan d'arbitres dels partits de bàsquet dels patis, puntuacions, la classe saludable...Què bé que feu la vostra tasca!!!!!
    Bel i Lourdes

    ResponderEliminar